FANDOM

Anda to jeden z głównych bohaterów na początku serii "Upadek Bestii". Pochodzi z Amayi. Jego

zwierzoduchem był łoś, Wielka Bestia Tellun. Był, ponieważ Zerif odbiera chłopakowi Telluna w "Nieśmiertelnych Strażnikach".

Osobowość

"- Przyzwałeś Telluna - powiedziała zachwycona Abeke.

- Brzmi to tak poważnie - zaśmiał się Anda. - To tylko mój łoś. A ja jestem jego chłopcem." ~ Nieśmiertelni Strażnicy, str. 122

Anda jest uzdrowicielem swego plemienia. Przyzwał przywódcę Wielkich Bestii, z którym podziela dużo cech: spokój, opanowanie, delikatność, wrażliwość. Chłopak jest skromny i przywiązany do swego plemienia. Jest również odważny i szlachetny; zdecydował się na wyprawę z Rollanem i Abeke, zostawiając swoją rodzinę.

Wygląd

Anda ma ciemną (nie tak, jak Abeke) skórę, a jego policzki są mocno zaróżowione. Na plecy spływa mu pojedynczy warkocz, w który są zaplecione jego włosy. Oczy chłopca mają osobliwy, pomarańczowobrązowy kolor, jak sierść Telluna. Abeke porównuje ten kolor do skórki sera.

Historia

Andę spotykamy, kiedy Abeke i Rollan trafiają do wioski jego plemienia. Opiekuje się Abeke, ponieważ wcześniej została zraniona przez wielkiego lwa (chłopiec jest uzdrowicielem w swoim plemieniu). Rollan i Abeke uświadamiają sobie, że przyzwał on Telluna, przywódcę Wielkich Bestii. Dzieci przekonują rodzinę Andy, że chłopak powinien wybrać się do Zielonej Przystani, inaczej będzie on w niebezpieczeństwie. Jego ojciec początkowo się waha, a jego matka Aynar smuci się, bo zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji. Abeke opowiada im swoją historię: że również musiała opuścić wioskę, mimo że była wyczekiwaną Tancerką Deszczu. Ostatecznie rodzice Andy pozwalają mu wyruszyć z Rollanem i Abeke.

Trójka dzieci podróżuje przez las, kiedy zostaje zaatakowana przez Zerifa. Walczą z nim, ale nie mają dużych szans, bowiem Zerifa wspierają Wielkie Bestie, którymi zawładnął. Mężczyzna nastawia Telluna przeciwko Andzie i rozkazuje mu zabić chłopaka. Udałoby się to, gdyby nie tajemnicza, zamaskowana postać w czerwonym płaszczu i z nadludzką siłą. Zerif ucieka, zabierając ze sobą Telluna. Po tym wydarzeniu Anda jest bardzo przygnębiony. Rollan i Abeke wiedzą, że nie podołali misji, a sytuacja pogarsza się w bardzo szybkim tempie.

Relacje

Tellun

Widać, że Anda jest bardzo związany ze swoim zwierzoduchem. Nawet, kiedy dowiedział się, że łoś jest dowódcą Wielkich Bestii, nie zaczyna traktować go inaczej. Chłopiec i zwierzę mają podobne, łagodne i mądre, usposobienie.

Plemię i rodzina Andy

Chłopiec jest silnie związany ze swoimi krewnymi. Jest smutny, kiedy musi ich opuścić.

Rollan i Abeke

Przez pierwszą część dzieci nie spędzają ze sobą zbyt dużo czasu, jednak Rollan i Abeke nabierają szacunku do Andy. Podczas wędrówki stają się dobrymi przyjaciółmi. Po stracie Telluna Abeke i Rollan bardzo tego żałują.

Ciekawostki

  • "Anda" to japońskie imię znaczące "spotkanie na polu".