FANDOM

Dante jest Amayanem, który pojawił się w Powrót. Jest on byłym Zielonym Płaszczem i miał zmarłego zwierzerzoducha: kozła o imieniu Aputin

Wygląd

Dante jest wysoki i barczysty. Ma śniadą barwę i ostro zarysowane kości policzkowe. Jest gładko ogolony, a długie włosy spina w kucyk.

Biografia

Dante urodził się w Amayi. Podczas Ceremonii Nektaru przywołał kozła, którego nazwał Aputin Przystąpił także do Zielonych Płaszczy, u których boku walczył w drugiej wojnie z Pożeraczem. Podczas pierwszych starć poznał Montego. W trakcie bitw Aputin stracił życie, a sam Dante opiekował się już podstarzałym Montem. W końcu Lenori przekonała go, by pomógł w kolejnej wojnie.

W książkach

Powrót

Dante pojawia się w porcie, gdy Tasha, Abeke i Rollan przybywają ze Stretriolu. Razem z nimi płynie pod bramę Zourtzi, gdzie atakuje ich wojsko. Przyprawia sardynki i kapustę, dzięki czemu smakowały i wiele lepiej. Udali się do sklepu z jedwabiem Ottona, gdzie jest ukąszony przez węża. Chory Dente udaje się wraz z dziećmi do aptekarki Sayyidah Iolyi, która leczy Zielonego Płaszczy. Podczas ataku na Zourtzi okazuje się, że Zerif go odnajduje i zakaża pasożytem Wyrma.

Ciekawostki

  • Kobieta, która wyleczyła Dantego po ukąszeniu węża, Sayyidah Iolya, myślała, że Dante jest ojcem Rollana.