FANDOM

Takoda
Płeć Mężczyzna
Wiek 11 lat
Tytuły Towarzysz Kovo
Status Żyje
Zwierzoduch goryl Kovo
Przyjaciele Conor, Meilin, Abeke, Rollan, Xanthe, mieszkańcy Sadre, Zielone Płaszcze
Wrogowie Zerif, Rój, Wyrm
Miłosne zainteresowania Xanthe
Pochodzenie Nilo
Występowanie Nieśmiertelni Strażnicy, Spalona Ziemia, Powrót i Ognista Fala

Takoda to jeden z głównych bohaterów "Upadku Bestii". Przyzwał goryla Kovo jako zwierzoducha.

Osobowość

"- Pan tajemnica - powiedziała zdumiona Meilin. - Nieśmiały przy nas, asertywny przy innych." ~ Nieśmiertelni Strażnicy, str. 141

"- Dobranoc.

- Na to wygląda - odrzekł sennie Takoda. - Choć dziwnie to tutaj mówić. Szalona zmiana perspektywy. Co za niesamowita okazja do refleksji." - Nieśmiertelni Strażnicy, str. 183

Takoda to spokojny, nieśmiały chłopak. Jest mądry i ma przyzwyczajenia mnichów, ponieważ to oni go wychowali. Myśli racjonalnie i jest opanowany, zdaje się, że nic nie wytrąci go z równowagi. Kiedy Xanthe rozpacza po stracie domu i rodziny, stara się ją pocieszyć i obejmuje dziewczynę. Jego uczucia do Kovo są mieszane; kiedy goryl jest w stanie uśpienia, chłopak za nim tęskni. Z żalem wspomina, że to właściwie on należy do Kovo, a nie goryl do niego. W obronie swego zwierzoducha Takoda zapewnia kolegów, że Kovo, mimo złych zamiarów w zakończonej już wojnie, teraz jest nastawiony pokojowo i chce pomóc. Jedenastolatek wydaje się nieufny i zdystansowany, ale raczej szybko przywiązuje się do wszystkiego i przyjmuje wszystko spokojnie. Jest wierny przyjaciołom i ufa im.

Wygląd

Takoda jest mniej więcej wzrostu Rollana. Jest chudy i kościsty. Ma ciemną skórę, ogoloną głowę i wyraźnie zarysowaną szczękę. Rysy jego twarzy wydają się zhongijskie, ale jego akcent przypomina typowego mieszkańca Północnego Nilo. Nosi sztywną, niebieską, bawełnianą szatę przepasaną białą szarfą. Na swą pierwszą wyprawę z Conorem i Meilin uwdział Zielony Płaszcz, choć jeszcze do tej oranizacji nie wstąpił.

Historia

Nieśmiertelni Strażnicy

Takoda został wychowany przez mnichów z klasztoru w północnym Nilo. Tam przyzwał goryla Kovo, którego udało się uwięzić. Zanim Zerif zdążył odebrać chłopakowi zwierzoducha, Conor pomógł mnichom w walce, a potem udał się z Takodą i Kovo do Zielonej Przystani. Takodę zastajemy tam w momencie powrotu Meilin do siedziby Zielonych Płaszczy. Chłopiec siedzi przy swoim zwierzoduchu Kovo i medytuje. Potem wyrusza wraz z Conorem i Meilin na wyprawę w celu odkrycia choroby Wszechdrzewa. Pod ziemią atakują ich potwory zwane Rojem. Z opresji ratuje ich Xanthe, mieszkanka nieznanego im wcześniej kraju znajdującego się pod Erdas, Sadre. Tam dowiadują się wielu szokujących rzeczy o świecie i zagrożeniu, jakie na niego czyha. By je powstrzymać, muszą udać się do Nilo. Zaczynają wyprawę zaraz po zniszczeniu Phos Astos przez Rój, wskutek czego również Xanthe decyduje się opuścić podziemia i pomóc dzieciom. Prowadzona przez Kovo grupa wraz ze zwierzoduchami rozpoczyna wędrówkę po jaskiniach - ku Nilo.

Relacje

Xanthe

Przez "Nieśmiertelnych Strażników" Takoda i Xanthe stają się dobrymi przyjaciółmi. W czasie podróży do Phos Astos chłopak wpada na nią, a ona się rumieni. Lubią się, co wzmacnia fakt, że Takoda przyzwał Wielką Bestię Kovo, a rodzina Xanthe go podziwia i wielbi.

Conor i Meilin

Takoda ufa dzieciom i pomaga im w ratowaniu Wszechdrzewa. Przez "Nieśmiertelnych Strażników" lepiej się poznają i stają się przyjaciółmi.

Ciekawostki

  • Jego imię znaczy "przyjaciel dla wszystkich".