FANDOM

Zourtzi to ogromna forteca w Nilo. Należy do jednego z najbogatszych kupców na kontynencie – Faisela. Mieszka tam on i jego rodzina – syn Kirat i żona LaReimaja.

Położenie i wygląd

„Chwilę później ich oczom ukazała się imponująca forteca z kamienia. Abeke jeszcze nigdy nie widziała tak wysokiej budowli: była trzykrotnie większa od twierdzy w Zielonej Przystani. Na każdej wieżyczce ustawiono działa z brązu. Nawet z takiej odległości Abeke nie miała problemu z wypatrzeniem, że po każdej blance spacerują patrole.

– A to, młodzi przyjaciele, Zourtzi. Jest w rodzinie Faisla od pokoleń. Plotka głosi, że jej mury nigdy nie zostały sforsowane przez nieprzyjaciela, nawet podczas dwóch wojen Pożeracza – mówił Dante, pokazując na zamczysko. - Nie licząc niewielkiego, wykonanego ludzką ręką kanału, wyspa, na której stoi twierdza, jest otoczona płytkimi kamienistymi rafami, co uniemożliwia podpłynięcie do niej i trzyma okręty na dystans niepozwalający razić fortecy z dział.

– Z czego ją zbudowano? – zapytała Tasha. – Mury wydają się takie… gładkie.

– Ze sprowadzonego z Zhong kamienia – odpowiedział Dante. – Po ukończeniu zewnętrznego muru każda cegła została oszlifowana i polana zaprawą. Nie ma mowy, żeby jakiekolwiek zwierzę zdołało wdrapać się na blanki, a co dopiero człowiek.”

Upadek twierdzy

Zourtzi upadło przez Zerifa, który chciał odebrać Kiratowi jego Wielką Bestię – lwa Cabaro. Mężczyzna dostał się do twierdzy infekując sprzedawcę pracującego dla Faisela. Podczas ataku na fortecę Abeke, Rollan i Tasha wyprowadzili stamtąd Kirata i uciekli z Nilo z pomocą Czerwonych Płaszczy. Jednak każdy przebywający wtedy w twierdzy człowiek, w tym Faisel i LaReimaja, zostali albo zainfekowani pasożytem Wyrma albo zabici.